Para Piyasası modülü kapalı
x

Son Dakika Haber Gönder Video Yazarlar Künye İletişim

Paylaş

NSosyal

Çeşme’nin Su Sorununa 1,7 Milyar TL’lik Dev Yatırım

Çeşme’nin içme suyu ihtiyacını karşılayacak Karareis ve Salman Barajları projesi hizmete girdi. 1,7 milyar TL’lik yatırımla yılda 3,7 milyon m³ arıtılmış su Çeşme’ye ulaşacak.

Sümeyye Bilici Sümeyye Bilici EDİTÖR Giriş: 09.08.2025 - 12:30 Güncelleme: 09.08.2025 - 12:30
Çeşme’nin Su Sorununa 1,7 Milyar TL’lik Dev Yatırım

Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, 1,7 milyar TL’lik yatırımla hayata geçirilen Karareis Barajı ve Salman Barajı Ortak Deposu, İletim Hattı ve Arıtma Tesisi projesinin hizmete alındığını duyurdu. Proje kapsamında, bugünden itibaren yıllık 3,7 milyon metreküp arıtılmış su Çeşme’ye ulaşacak. Böylece ilçenin yaz-kış içme suyu ihtiyacı güvence altına alınmış olacak.

Bakan Yumaklı, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, projenin İzmir ve Çeşme’ye hayırlı olmasını dileyerek şu ifadelere yer verdi:
“İzmir’de yılda 68 milyon metreküp, yani 100 günlük su ihtiyacına denk gelen miktar, maalesef şebekede kayboluyor. Barajların kurak dönemlerde değerlendirilmesi gerekirken yıl boyu kullanılması ve işletme programına uyulmaması, su sorununu büyütüyor. Her damla geleceğimizdir.”

Yumaklı, tüm belediyelere çağrıda bulunarak kayıp-kaçak oranlarını azaltmak, su kaynaklarını verimli kullanmak ve işletme programlarına uymak için gerekli yatırımların yapılmasını istedi.

BİR CEVAP YAZ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorumlar (0 Yorum)
Yorum Sıralaması:



Anasayfa Kategoriler YOUTUBE
ÜYE VE KÖŞE YAZARI GİRİŞİ
GİRİŞ BAŞARILI YÖNLENDİRİLİYOR
GİRİŞ BAŞARISIZ !