Para Piyasası modülü kapalı
x

Son Dakika Haber Gönder Video Yazarlar Künye İletişim

Paylaş

NSosyal

Hatay’da Türkiye’nin en büyük atık su tüneli inşa ediliyor

Hatay’da 11,2 kilometre uzunluğundaki Türkiye’nin en büyük atık su tüneli inşa ediliyor. Proje tamamlandığında Asi Nehri temizlenecek, arıtılan sular tarım sulamasında da kullanılabilecek.

Sümeyye Bilici Sümeyye Bilici EDİTÖR Giriş: 20.08.2025 - 10:26 Güncelleme: 20.08.2025 - 10:26
Hatay’da Türkiye’nin en büyük atık su tüneli inşa ediliyor

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, depremde büyük yıkıma uğrayan Hatay’da altyapı çalışmalarına hız verdi. İLBANK, Emlak Konut GYO ve Hatay Büyükşehir Belediyesi iş birliğiyle Büyükçat mevkiinde 180 bin metreküp kapasiteli ileri biyolojik arıtma tesisi kuruluyor. Proje kapsamında Defne’den başlayıp Antakya merkez ve Samandağ’a kadar uzanan 11,2 kilometre uzunluğunda ve 5,6 metre çapındaki atık su tünelinin inşası sürüyor.

Tünelin tamamlanmasıyla birlikte TOKİ ve Emlak Konut projeleri başta olmak üzere mevcut yerleşimlerin kanalizasyon suları, doğal eğimle ileri biyolojik arıtma tesisine aktarılacak. Böylece Hatay’ın uzun süredir devam eden kanalizasyon sorununa kalıcı çözüm sağlanacak.

Bakan Kurum: “Asi Nehri eski canlılığına kavuşacak”

Projeye ilişkin sosyal medya hesabından açıklama yapan Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, “11 bin 200 metre uzunluğunda, 180 bin metreküp kapasiteli ülkemizin en büyük atık su tünelini Hatay’da inşa ediyoruz. Asrın felaketi sonrası konutlarımızla birlikte altyapıyı da yeniliyoruz. Proje tamamlandığında Asi Nehri tertemiz suyuyla eski ihtişamına kavuşacak” dedi.

Mikro tünellerle havza bağlantısı sağlanacak

Emlak Konut Altyapı Kontrol Amiri Serhan Hezer, projenin teknik detaylarını paylaştı. Tünelin iç çapının 4 metre 30 santimetre olduğunu, 10 farklı şaft bulunduğunu belirten Hezer, “Mikro tüneller ile mevcut havzalar bu şaftlara bağlanacak. Aynı zamanda şaftlar bakım, onarım ve işletme çalışmaları için güvenli iniş-çıkış noktaları olacak” dedi.

Arıtılan sular tarım sulamasında kullanılacak

Projenin çevreci boyutuna da dikkat çeken Hezer, “Arıtma tesisinden çıkan sular Asi Nehri’ne deşarj edilecek ve tarım sulamasında da kullanılabilecek. 2060 yılı nüfus projeksiyonuna göre yaklaşık 1 milyon kişiye hizmet verecek bu proje ile Hatay’ın kanalizasyon ve çevre sorunları kalıcı şekilde çözülecek” ifadelerini kullandı.

BİR CEVAP YAZ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorumlar (0 Yorum)
Yorum Sıralaması:



Anasayfa Kategoriler YOUTUBE
ÜYE VE KÖŞE YAZARI GİRİŞİ
GİRİŞ BAŞARILI YÖNLENDİRİLİYOR
GİRİŞ BAŞARISIZ !