Para Piyasası modülü kapalı
x

Son Dakika Haber Gönder Video Yazarlar Künye İletişim

Paylaş

NSosyal

“Şekersiz” Etiketine Yasak Geldi: Yeni Düzenleme Bugün Yürürlüğe Girdi

Tarım ve Orman Bakanlığı’nın yeni düzenlemesiyle içinde tatlandırıcı veya doğal şeker bulunan ürünlerde “şekersiz” etiketi artık kullanılamayacak. Detaylar haberimizde.

Sümeyye Bilici Sümeyye Bilici EDİTÖR Giriş: 01.08.2025 - 22:21 Güncelleme: 01.08.2025 - 22:21
“Şekersiz” Etiketine Yasak Geldi: Yeni Düzenleme Bugün Yürürlüğe Girdi

Tarım ve Orman Bakanlığı’nın Türk Gıda Kodeksi Beslenme Beyanları Yönetmeliği’nde yaptığı düzenleme doğrultusunda, gıda ve içecek ürünlerinde “şekersiz” ibaresinin kullanımı artık yasak. Yasağın kapsamı 1 Ağustos 2025 itibarıyla resmen yürürlüğe girdi.

Yeni düzenlemeye göre, doğal (hurma, pekmez, agave şurubu gibi) veya yapay tatlandırıcı içeren hiçbir üründe “şekersiz” ifadesi yer alamayacak. Tüketiciyi yanıltıcı bilgi taşıyan ürünlerin satışı da yasaklanacak.

Neden Yasaklandı?

Son yıllarda pek çok ürün, içinde doğal veya yapay şeker bulunmasına rağmen “şekersiz” etiketiyle satılıyordu. Bu durum özellikle diyabet hastaları ve düşük şekerli ürün tercih eden tüketiciler açısından risk oluşturuyordu.

Bu gerekçeyle, Tarım ve Orman Bakanlığı harekete geçti ve beslenme beyanlarına yönelik kuralları güncelledi. Artık yalnızca hiçbir tatlandırıcı ya da şeker içermeyen ürünlerde “şekersiz” ibaresi kullanılabilecek.

 

BİR CEVAP YAZ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorumlar (0 Yorum)
Yorum Sıralaması:



Anasayfa Kategoriler YOUTUBE
ÜYE VE KÖŞE YAZARI GİRİŞİ
GİRİŞ BAŞARILI YÖNLENDİRİLİYOR
GİRİŞ BAŞARISIZ !