Para Piyasası modülü kapalı
x

Son Dakika Haber Gönder Video Yazarlar Künye İletişim

Paylaş

NSosyal

Gıda İşletmelerinde Karekod Uygulaması Zorunlu Hale Geldi

Tarım ve Orman Bakanlığı, 28 Temmuz 2025 itibarıyla gıda işletmelerinde karekod uygulamasını zorunlu hale getirdi. Tüketiciler işletme denetim bilgilerine QR kodla erişebilecek.

Sümeyye Bilici Sümeyye Bilici EDİTÖR Giriş: 06.08.2025 - 15:05 Güncelleme: 06.08.2025 - 15:05
Gıda İşletmelerinde Karekod Uygulaması Zorunlu Hale Geldi

Tarım ve Orman Bakanlığı, gıda güvenilirliğini artırmak amacıyla başlattığı "Gıda İşletmelerinde Karekod Uygulaması"nı 28 Temmuz 2025 tarihi itibarıyla zorunlu hale getirdi. Yeni uygulama ile tüm gıda işletmeleri, denetim bilgilerini içeren QR kodlarını işletmelerinde görünür bir şekilde sergilemek zorunda olacak.

Tüketiciler bu karekodları mobil cihazlarıyla tarayarak işletmenin hijyen durumu, denetim geçmişi ve güvenilirlik bilgilerine anında ulaşabilecek. “Tarladan sofraya gıda güvenilirliği” anlayışıyla geliştirilen sistem, gıdada şeffaflığı ve halk sağlığını korumayı hedefliyor.

Uygulama ilk olarak 7 Haziran 2024 Dünya Gıda Güvenilirliği Günü’nde tanıtılmış, ardından gerekli altyapı çalışmaları tamamlanarak bir yıl sonra yürürlüğe girmişti. QR kodlar, guvenilirgida.tarimorman.gov.tr adresinden oluşturulabiliyor.

BİR CEVAP YAZ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorumlar (0 Yorum)
Yorum Sıralaması:



Anasayfa Kategoriler YOUTUBE
ÜYE VE KÖŞE YAZARI GİRİŞİ
GİRİŞ BAŞARILI YÖNLENDİRİLİYOR
GİRİŞ BAŞARISIZ !