Para Piyasası modülü kapalı
x

Son Dakika Haber Gönder Video Yazarlar Künye İletişim

Paylaş

NSosyal

DOA Depozito İade Sistemi 6 Yeni İlde Daha Kuruluyor!

Sakarya’nın ardından Erzurum, Mersin, Gaziantep, Samsun, İzmir ve Konya illerinde Depozito İade Makinesi (DİM) kurulumları başladı.

Sümeyye Bilici Sümeyye Bilici EDİTÖR Giriş: 14.07.2025 - 20:20 Güncelleme: 14.07.2025 - 20:20
DOA Depozito İade Sistemi 6 Yeni İlde Daha Kuruluyor!

Sakarya’nın ardından Erzurum, Mersin, Gaziantep, Samsun, İzmir ve Konya illerinde Depozito İade Makinesi (DİM) kurulumları başladı. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na bağlı Türkiye Çevre Ajansı (TÜÇA) tarafından yürütülen Depozito Yönetim Sistemi (DYS), çevre kirliliğini önlemek ve geri dönüşümü teşvik etmek amacıyla Türkiye genelinde yaygınlaştırılıyor.

DOA 7 Bölgede Hayata Geçiyor

Çevre Bakanı Murat Kurum, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada şunları kaydetti:

“DOA 7 bölgemize yayılıyor. Sakarya’nın ardından Erzurum, Mersin, Gaziantep, Samsun, İzmir ve Konya’da da Depozito İade Makinelerimizin kurulumuna başladık. Artık atıklar doğaya değil, DOA’ya gidecek.”

Pilot Uygulamalar 7 İlde Başladı

24 Haziran – 8 Temmuz 2025 tarihleri arasında gerçekleştirilen kamu koordinasyon toplantılarında, ilgili valilikler, belediyeler, sanayi ve ticaret odaları bilgilendirildi. Toplantılarda sistemin tanıtımı ve uygulama detayları ele alındı.

İlk etapta pilot uygulama kapsamına alınan iller:

  • Sakarya (Şubat 2025’te başladı)

  • Erzurum

  • Mersin

  • Gaziantep

  • Samsun

  • İzmir

  • Konya

DİM Cihazları Nerelerde Kuruluyor?

Kurulumlar, şu alanları kapsıyor:

  • Marketler ve alışveriş merkezleri

  • Üniversite kampüsleri

  • Metro ve tren istasyonları

  • Kamu binaları ve belediye yerleşkeleri

Hedef: Türkiye genelinde 81 ile yaygınlaştırmak.

Sakarya’da 4 Ayda 3 Milyon Ambalaj Geri Kazanıldı

Sakarya’daki pilot uygulamada Şubat–Haziran 2025 arasında:

  • 3 milyon adet ambalaj toplandı.

    • 200 ton cam

    • 20 ton PET

    • 2 ton alüminyum

Bu geri dönüşümle:

  • 175.139 litre su tasarrufu

  • 239.051 kWh enerji tasarrufu

  • 145.983 kg karbondioksit emisyonu azaltımı sağlandı.

520 Milyon Avro Ekonomik Kazanç Hedefi

Sistem ülke genelinde tam olarak uygulandığında:

  • Yıllık 25 milyar atık şişe geri kazanılacak.

  • Kayıt dışı üretim engellenecek.

  • Depozito sistemiyle yıllık yaklaşık 520 milyon avro ekonomik katkı sağlanacak.

Ayrıca:

  • Atık depolama maliyetleri azalacak.

  • Düzenli depo sahalarının ömrü uzayacak.

  • Enerji tasarrufu ve sera gazı salımı azalacak.

  • Tüketici çevre bilinci artacak.

DOA Mobil Uygulaması ile Kolay İade

DOA (Depozitosu Olan Ambalajlar) mobil uygulaması sayesinde tüketiciler:

  • Boş ambalajları DİM cihazlarına bırakabiliyor.

  • Depozito bedelleri e-cüzdana otomatik aktarılıyor.

 E-cüzdan bakiyesi:

  • QR destekli POS cihazlarında harcanabiliyor.

  • Diğer bankacılık işlemlerinde kullanılabiliyor.

Uygulama, Android ve iOS mağazalarından indirilebilir.

BİR CEVAP YAZ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorumlar (0 Yorum)
Yorum Sıralaması:



Anasayfa Kategoriler YOUTUBE
ÜYE VE KÖŞE YAZARI GİRİŞİ
GİRİŞ BAŞARILI YÖNLENDİRİLİYOR
GİRİŞ BAŞARISIZ !