Para Piyasası modülü kapalı
x

Son Dakika Haber Gönder Video Yazarlar Künye İletişim

Paylaş

NSosyal

Bakan Alparslan Bayraktar’dan 22 Haziran Dünya Yenilenebilir Enerji Günü Mesajı

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, 22 Haziran Dünya Yenilenebilir Enerji Günü kapsamında yayımladığı mesajda, Türkiye'nin yenilenebilir enerji alanında kaydettiği ilerlemeyi değerlendirdi.

Sümeyye Bilici Sümeyye Bilici EDİTÖR Giriş: 22.06.2025 - 21:02 Güncelleme: 22.06.2025 - 21:02
Bakan Alparslan Bayraktar’dan 22 Haziran Dünya Yenilenebilir Enerji Günü Mesajı

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, 22 Haziran Dünya Yenilenebilir Enerji Günü kapsamında yayımladığı mesajda, Türkiye'nin yenilenebilir enerji alanında kaydettiği ilerlemeyi değerlendirdi. Bakan Bayraktar, rüzgar ve güneş enerjisinde ulaşılan toplam kurulu gücün, Türkiye'nin elektrik altyapısında yüzde 30'luk bir paya sahip olduğunu vurguladı.

Bakan Bayraktar, “Güneş ve rüzgâr enerjisinde büyüyerek ilerliyoruz. Artık tüm hanelerin elektrik ihtiyacını sadece bu iki kaynaktan karşılayabilecek düzeye geldik,” diyerek, yerli üretimin bu süreçteki rolüne de dikkat çekti.

Ayrıca, yenilenebilir enerji sektöründe istihdam konusuna değinen Bayraktar, “Yerli üretim sayesinde güneş panelinde yüzde 75, rüzgar türbininde ise yüzde 65 yerlilik oranına ulaştık. Bu sayede yaklaşık 50 bin kişiye doğrudan istihdam sağladık,” ifadelerini kullandı.

Bakan Bayraktar sözlerini şu şekilde tamamladı: “’Daha Çok Yerli, Daha Çok Yenilenebilir’ anlayışıyla enerji dönüşümümüzü sürdürüyoruz. Enerjimiz yerli, gücümüz yenilenebilir. 22 Haziran Dünya Yenilenebilir Enerji Günü kutlu olsun.”

BİR CEVAP YAZ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorumlar (0 Yorum)
Yorum Sıralaması:



Anasayfa Kategoriler YOUTUBE
ÜYE VE KÖŞE YAZARI GİRİŞİ
GİRİŞ BAŞARILI YÖNLENDİRİLİYOR
GİRİŞ BAŞARISIZ !