Bugün Hava Nasıl Olacak? 25 Haziran Perşembe İstanbul, Ankar...
Bugün Hava Nasıl Olacak? 25 Ha...
23:30Bursa’da Özel Gereksinimli Bireyler İçin Afet Yönetim Modeli...
Bursa’da Özel Gereksinimli Bir...
22:37Bursa Kültür Yolu Festivali 27 Haziran’da Başlıyor: Konserle...
Bursa Kültür Yolu Festivali 27...
22:20Bakan Şimşek’ten Londra’da İklim Finansmanı Çağrısı: 2,5 Tri...
Bakan Şimşek’ten Londra’da İkl...
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye’nin enerji vizyonunun “mutlak enerji bağımsızlığı” olduğunu vurgulayarak Karadeniz ve Akdeniz’de yeni sondajlar, yurtdışı enerji aramaları ve nadir toprak elementlerinde dev üretim hamlesini açıkladı.
Nizamettin Bilici
EDİTÖR
Giriş: 04.12.2025 - 09:26
Güncelleme: 04.12.2025 - 09:26
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Millî İrade Buluşmaları kapsamında yaptığı değerlendirmede, Türkiye’nin enerji politikasının merkezinde tam bağımsız enerji hedefinin bulunduğunu belirtti. “Türkiye Yüzyılı’nda temel vizyonumuz, Türkiye’yi mutlak surette enerjide bağımsız kılmaktır. Bizim kızıl elmamız budur.” ifadelerini kullandı.
Bakan Bayraktar, son 23 yılda enerjide dışa bağımlılığı azaltmaya yönelik kapsamlı bir dönüşüm süreci yürüttüklerini söyledi. Türkiye’nin büyüyen enerji ihtiyacına cevap verirken aynı zamanda yerli kaynakları güçlendiren politikaların devam edeceğini vurguladı.
2016 sonrası devreye alınan Milli Enerji ve Maden Politikası ile köklü bir stratejik değişime gidildiğini hatırlatan Bayraktar, Türkiye’nin derin deniz aramalarında güçlü bir filosu olduğunu belirtti. Türkiye’ye yeni katılan sondaj gemisiyle birlikte filonun 6’ya yükseldiğini söyleyen Bakan, şu planlamayı paylaştı:
5'inci gemi Karadeniz’e gönderilecek.
Bir diğer gemi Akdeniz ve farklı uluslararası projelerde görev alacak.
Bu hamle, Türkiye’nin hem Karadeniz gazında üretim kapasitesini artırma hem de Akdeniz’de yeni aramalar yapma hedefine işaret ediyor.
Karadeniz’de yeni keşifler için çalışmaları hızlandıracaklarını belirten Bayraktar, “Önümüzdeki süreçte 5-6 yeni sondaj planlıyoruz. Böylece hem üretimi artıracağız hem de dışa bağımlılığı günbegün azaltacağız.” dedi.
Bakan Bayraktar, Türkiye’nin yalnızca kendi denizlerinde değil, farklı ülkelerde de aktif enerji arama faaliyetleri yürütmeye devam edeceğini açıkladı:
Somali ve Afrika bölgeleri
Pakistan’da üç deniz, iki kara sahasında petrol ve doğalgaz aramaları
Azerbaycan ve Kazakistan
Türkmenistan, Irak ve Suriye’de yeni enerji iş birlikleri
Bu adımların, Türkiye’nin bölgesel enerji oyuncusu konumunu güçlendireceği değerlendiriliyor.
Dünya için stratejik öneme sahip nadir toprak elementlerinde Türkiye’nin önemli bir potansiyele sahip olduğunu belirten Bayraktar, Beylikova’daki pilot tesisin yıllık 1.200 ton kapasiteli üretime devam ettiğini söyledi.
Türkiye’nin hedefi:
Mevcut pilot uygulamadan endüstriyel boyuta geçmek,
Yıllık 500 bin ton üretim kapasitesine ulaşmak.
Bu kapasitenin devreye girmesi, Türkiye'yi küresel kritik maden tedarik zincirinde öne çıkaracak.
BİR CEVAP YAZ
E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir