Para Piyasası modülü kapalı
x

Son Dakika Haber Gönder Video Yazarlar Künye İletişim

Paylaş

NSosyal

Türkiye Mısır Diplomatik İlişkilerinde 100. Yıl: Enerji İş Birliği Derinleşiyor

Türkiye ile Mısır arasındaki diplomatik ilişkilerin 100. yılı, Ankara'da düzenlenen anlamlı bir resepsiyonla kutlandı. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Mısır'ın Milli Günü nedeniyle düzenlenen davette iki ülke arasındaki enerji iş birliğinin derinleşeceğini vurguladı.

Gözde Özkan Gözde Özkan EDİTÖR Giriş: 04.07.2025 - 15:11 Güncelleme: 04.07.2025 - 15:11
Türkiye Mısır Diplomatik İlişkilerinde 100. Yıl: Enerji İş Birliği Derinleşiyor

Mısır'ın Ankara Büyükelçisi Amr Elhamamy ev sahipliğinde gerçekleşen resepsiyon, büyükelçilik bahçesinde düzenlendi. Törene çok sayıda diplomatik misyon temsilcisi ile birlikte Bakan Bayraktar da katıldı.

Bayraktar, törende yaptığı konuşmada, Türkiye ile Mısır arasındaki ikili ilişkilerin her geçen gün güçlendiğini ifade ederek, “İkili ticaret hacmimiz 10 milyar dolara yaklaştı. Türk yatırımcılarımız Mısır’da 3 milyar dolardan fazla yatırım yaptı” dedi.

Yatırım ve Enerji Çağrısı: “Karşılıklı Kazanım İçin Yeni Alanlar Açılmalı”

Türk iş insanlarının Mısır’da daha fazla yatırım yapmasını teşvik ettiklerini belirten Bayraktar, aynı zamanda Mısırlı yatırımcıları da Türkiye’ye davet etti. İki ülke arasında artan ekonomik iş birliğinin yanı sıra enerji alanında güçlü stratejik bağların kurulduğuna dikkat çekti.

Bayraktar, “Yenilenebilir enerji, LNG ticareti, hidrokarbon arama, enerji altyapıları ve nükleer enerji gibi alanlarda iş birliğimizi genişletmek istiyoruz” diyerek, bu sektörlerin hem ikili ilişkiler hem de bölgesel istikrar açısından önemini vurguladı.

Enerji Alanında Mutabakat Zaptı İmzalandı

Bakan Bayraktar, Türkiye ile Mısır arasında imzalanan "Enerji Alanında Mutabakat Zaptı" ile somut adımların atıldığını belirtti. Ayrıca, BOTAŞ ve EGAS arasında imzalanan sözleşme doğrultusunda bir Türk FSRU gemisinin (Yüzer LNG depolama ve gazlaştırma ünitesi), yaz aylarında Mısır’da görev yapacağını açıkladı.

“İki Bölgesel Güç, Enerji Güvenliğinde Anahtar Rol Üstleniyor”

Bayraktar, konuşmasında Türkiye ve Mısır’ın bölgenin iki stratejik aktörü olduğunu belirterek şu sözlerle dostluk mesajı verdi:

“Enerji alanında yakın iş birliğimiz karşılıklı yarar sağlayacak, bölgesel enerji güvenliğine katkı sunacaktır. Türkiye ile Mısır arasındaki dostluğun daha da güçlenmesini temenni ediyorum.”

2025 yılı, Türkiye ve Mısır arasındaki diplomatik ilişkilerin yüzüncü yılı olarak kayıtlara geçerken, bu özel yılda iki ülke de ekonomi ve enerji alanında yeni iş birliklerine kapı aralıyor. Enerji projelerinin somutlaşması, hem ikili ilişkileri hem de bölge istikrarını pozitif yönde etkileyecek adımlar arasında görülüyor.

BİR CEVAP YAZ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorumlar (0 Yorum)
Yorum Sıralaması:



Anasayfa Kategoriler YOUTUBE
ÜYE VE KÖŞE YAZARI GİRİŞİ
GİRİŞ BAŞARILI YÖNLENDİRİLİYOR
GİRİŞ BAŞARISIZ !