Burun Eğriliklerinde Ağrısız Ve Tamponsuz Tedavi Mümkün Mü?
Burun Eğriliklerinde Ağrısız V...
09:13Venezuela’da Peş Peşe Büyük Depremler: 7.2 Ve 7.5’lik Sarsın...
Venezuela’da Peş Peşe Büyük De...
23:40Bugün Hava Nasıl Olacak? 25 Haziran Perşembe İstanbul, Ankar...
Bugün Hava Nasıl Olacak? 25 Ha...
23:30Bursa’da Özel Gereksinimli Bireyler İçin Afet Yönetim Modeli...
Bursa’da Özel Gereksinimli Bir...
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye’nin enerji dönüşüm planları kapsamında 2050 yılına kadar toplam 12 nükleer reaktörün devreye alınmasının hedeflendiğini açıkladı. Türkiye Nükleer Enerji A.Ş ile Güney Koreli KEPCO arasında imzalanan anlaşma, nükleer alanda stratejik iş birliği sürecinin başlangıcı olarak değerlendiriliyor.
Nizamettin Bilici
EDİTÖR
Giriş: 25.11.2025 - 19:33
Güncelleme: 25.11.2025 - 19:33
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye’nin uzun vadeli enerji dönüşüm planları çerçevesinde 2050 yılına kadar toplam 12 nükleer reaktörü devreye almayı hedeflediğini açıkladı. Bayraktar, bu hedefin enerji arz güvenliği, ekonomik bağımsızlık ve karbonsuz enerji sistemine geçiş açısından stratejik önemde olduğunu ifade etti.
Türkiye’nin bugün itibarıyla elektrikte dışa bağımlılığını azaltmak için hızla yenilenebilir enerji yatırımlarını artırdığına dikkat çeken Bakan Bayraktar, nükleer enerjiyi bu dönüşümün tamamlayıcı bir parçası olarak tanımladı.
Bayraktar, açıklamasında şu ifadeleri kullandı:
“Enerji arz güvenliğimiz, dışa bağımlılığın azaltılması ve karbon nötr hedefimiz doğrultusunda 2050 yılına kadar 12 nükleer reaktörü devreye almayı hedefliyoruz. Bu proje, ülkemizin hem enerji güvenliğine hem de ekonomik büyümesine büyük katkı sağlayacak.”
Türkiye Nükleer Enerji A.Ş ile Güney Kore’nin önde gelen enerji şirketi KEPCO arasında imzalanan ‘Nükleer Enerji İşbirliğine İlişkin Mutabakat Zaptı’, Türkiye’nin nükleer alandaki uluslararası ortaklıklarını güçlendiren önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.
Bayraktar, yapılan görüşmelerde teknoloji transferi, mühendislik ve insan kaynağı geliştirme gibi alanların öncelikli olduğunu belirtti:
“Bugün Bakanlığımızda ağırladığımız KEPCO CEO’su Kim Dong-Cheol ve heyeti ile mutabakat zaptı çerçevesinde yürütülecek ortak çalışmaların teknik detaylarını ele aldık. Bu süreç, yeni nesil nükleer teknolojilerin Türkiye’de uygulanması açısından büyük önem taşıyor.”
Türkiye enerji altyapısında nükleer alanın giderek daha fazla gündem oluşturduğunu belirten uzmanlar, önümüzdeki dönemde üç aşamalı planın öne çıktığını vurguluyor:
Akkuyu Nükleer Güç Santrali devreye girdiğinde Türkiye elektrik ihtiyacının yaklaşık %10’unu tek başına karşılayabilecek.
Sinop ve Trakya’da yeni nükleer reaktör projeleri değerlendiriliyor.
Uzun vadede küçük modüler reaktörler (SMR) gibi yeni teknoloji modelleri gündemde olacak.
Enerji otoriteleri, Türkiye’nin bu süreçle birlikte Avrupa’nın büyüyen nükleer enerji pazarında önemli bir rol üstlenebileceğini belirtiyor.
| Kategori | Beklenen Kazanımlar |
|---|---|
| Enerji Arz Güvenliği | Sürekli ve kesintisiz elektrik üretimi |
| Ekonomi | Dışa bağımlılık ve doğalgaz ithalatında azalma |
| Çevre | Karbon emisyonlarında büyük düşüş |
| Teknoloji | Yüksek mühendislik kapasitesi ve yerli üretim potansiyeli |
| Jeopolitik | Bölgesel enerji aktörü olma avantajı |
Türkiye, nükleer enerji yatırımları sayesinde hem enerji bağımsızlığına yaklaşmayı, hem de 2053 net sıfır karbon hedefi doğrultusunda sera gazı salımlarını azaltmayı amaçlıyor. 2050 yılına kadar planlanan 12 reaktör, Türkiye’nin enerji dönüşümünde kritik bir eşik anlamına geliyor.
Enerji uzmanlarına göre nükleer enerji, yenilenebilir kaynaklarla birlikte Türkiye’nin uzun vadeli sürdürülebilir enerji stratejisinin omurgasını oluşturacak.
BİR CEVAP YAZ
E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir