Bugün Hava Nasıl Olacak? 25 Haziran Perşembe İstanbul, Ankar...
Bugün Hava Nasıl Olacak? 25 Ha...
23:30Bursa’da Özel Gereksinimli Bireyler İçin Afet Yönetim Modeli...
Bursa’da Özel Gereksinimli Bir...
22:37Bursa Kültür Yolu Festivali 27 Haziran’da Başlıyor: Konserle...
Bursa Kültür Yolu Festivali 27...
22:20Bakan Şimşek’ten Londra’da İklim Finansmanı Çağrısı: 2,5 Tri...
Bakan Şimşek’ten Londra’da İkl...
Yaz mevsimiyle birlikte artan sıcaklıklar ve insan hareketliliği nedeniyle, Şırnak Valiliği, orman yangınlarını önlemek amacıyla 22 Temmuz 2025’ten itibaren 1 Eylül 2025 tarihine kadar ormanlara giriş ve çıkışları yasakladı.
Sümeyye Bilici
EDİTÖR
Giriş: 24.07.2025 - 04:30
Güncelleme: 24.07.2025 - 04:30
Yaz mevsimiyle birlikte artan sıcaklıklar ve insan hareketliliği nedeniyle, Şırnak Valiliği, orman yangınlarını önlemek amacıyla 22 Temmuz 2025’ten itibaren 1 Eylül 2025 tarihine kadar ormanlara giriş ve çıkışları yasakladı.
Valilik açıklamasında, 6831 sayılı Orman Kanunu ile 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu kapsamında alınan kararın, Şırnak ili sınırları içindeki tüm ormanlık alanları kapsadığı bildirildi.
Yasak yalnızca ormana girişle sınırlı değil. Açıklamaya göre, ormanlık alanlarda ve çevresinde:
Mangal, semaver, nargile, ateşli piknik yapılması
Dilek feneri, havai fişek, meşale gibi yanıcı malzemelerin kullanılması
Her türlü ateş yakılması
Orman kenarlarında mola verilmesi ve çöp bırakılması
tamamen yasaklandı.
Orman içi ve ormana bitişik alanlardaki köylerde, anız yakma, bağ ve bahçe temizliği gibi sebeplerle bile olsa, hiçbir şekilde kontrollü ya da kontrolsüz ateş yakılmasına izin verilmeyecek. Yasak, 24 saat süresince geçerli olacak.
Sanayi kuruluşları, orman çevresindeki faaliyetlerde yangın riskine karşı gerekli tedbirleri almakla yükümlü.
Enerji nakil hattı yapan ve işleten kurumlar, hatların geçtiği ormanlık bölgelerde denetim ve bakım yapmak zorunda.
Belediyeler, orman kenarındaki çöp toplama alanlarına koruma bandı oluşturacak ve yangına müdahale araçlarını hazır bulunduracak.
Yasaklı alanlara yalnızca sokak hayvanlarını besleme amacıyla giriş yapılabilecek, ancak bu kişilerin önceden ilgili ilçe güvenlik birimleri ve Orman İşletme Şefliklerinden izin alması gerekecek. Bu kişiler ateş yakma ve piknik yasağından muaf olmayacak.
Kararın uygulanması; kaymakamlıklar, Şırnak Orman İşletme Müdürlüğü, genel kolluk kuvvetleri ve orman muhafaza memurları tarafından sıkı şekilde denetlenecek. Yasaklara uymayanlara adli ve idari işlem uygulanacak.
Şüpheli yangın durumlarının ve ihlallerin ise 112 Acil Çağrı Merkezi üzerinden bildirilmesi istendi.
BİR CEVAP YAZ
E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir