Para Piyasası modülü kapalı
x

Son Dakika Haber Gönder Video Yazarlar Künye İletişim

Paylaş

NSosyal

Şırnak’ta Ormanlara Girişler 1 Eylül’e Kadar Yasaklandı!

Yaz mevsimiyle birlikte artan sıcaklıklar ve insan hareketliliği nedeniyle, Şırnak Valiliği, orman yangınlarını önlemek amacıyla 22 Temmuz 2025’ten itibaren 1 Eylül 2025 tarihine kadar ormanlara giriş ve çıkışları yasakladı.

Sümeyye Bilici Sümeyye Bilici EDİTÖR Giriş: 24.07.2025 - 04:30 Güncelleme: 24.07.2025 - 04:30
Şırnak’ta Ormanlara Girişler 1 Eylül’e Kadar Yasaklandı!

Yaz mevsimiyle birlikte artan sıcaklıklar ve insan hareketliliği nedeniyle, Şırnak Valiliği, orman yangınlarını önlemek amacıyla 22 Temmuz 2025’ten itibaren 1 Eylül 2025 tarihine kadar ormanlara giriş ve çıkışları yasakladı.

Valilik açıklamasında, 6831 sayılı Orman Kanunu ile 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu kapsamında alınan kararın, Şırnak ili sınırları içindeki tüm ormanlık alanları kapsadığı bildirildi.

Ateşli Materyaller ve Piknik de Yasak Kapsamında

Yasak yalnızca ormana girişle sınırlı değil. Açıklamaya göre, ormanlık alanlarda ve çevresinde:

  • Mangal, semaver, nargile, ateşli piknik yapılması

  • Dilek feneri, havai fişek, meşale gibi yanıcı malzemelerin kullanılması

  • Her türlü ateş yakılması

  • Orman kenarlarında mola verilmesi ve çöp bırakılması

tamamen yasaklandı.

Tarlada ve Bahçede Bile Ateş Yasak

Orman içi ve ormana bitişik alanlardaki köylerde, anız yakma, bağ ve bahçe temizliği gibi sebeplerle bile olsa, hiçbir şekilde kontrollü ya da kontrolsüz ateş yakılmasına izin verilmeyecek. Yasak, 24 saat süresince geçerli olacak.

Tesisler, Hatlar ve Belediyelere Sorumluluk Yüklendi

  • Sanayi kuruluşları, orman çevresindeki faaliyetlerde yangın riskine karşı gerekli tedbirleri almakla yükümlü.

  • Enerji nakil hattı yapan ve işleten kurumlar, hatların geçtiği ormanlık bölgelerde denetim ve bakım yapmak zorunda.

  • Belediyeler, orman kenarındaki çöp toplama alanlarına koruma bandı oluşturacak ve yangına müdahale araçlarını hazır bulunduracak.

Sokak Hayvanlarını Beslemek İsteyenler İzin Almak Zorunda

Yasaklı alanlara yalnızca sokak hayvanlarını besleme amacıyla giriş yapılabilecek, ancak bu kişilerin önceden ilgili ilçe güvenlik birimleri ve Orman İşletme Şefliklerinden izin alması gerekecek. Bu kişiler ateş yakma ve piknik yasağından muaf olmayacak.

Denetimler Aralıksız Sürecek, Cezalar Uygulanacak

Kararın uygulanması; kaymakamlıklar, Şırnak Orman İşletme Müdürlüğü, genel kolluk kuvvetleri ve orman muhafaza memurları tarafından sıkı şekilde denetlenecek. Yasaklara uymayanlara adli ve idari işlem uygulanacak.

Şüpheli yangın durumlarının ve ihlallerin ise 112 Acil Çağrı Merkezi üzerinden bildirilmesi istendi.

BİR CEVAP YAZ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorumlar (0 Yorum)
Yorum Sıralaması:



Anasayfa Kategoriler YOUTUBE
ÜYE VE KÖŞE YAZARI GİRİŞİ
GİRİŞ BAŞARILI YÖNLENDİRİLİYOR
GİRİŞ BAŞARISIZ !