Para Piyasası modülü kapalı
x

Son Dakika Haber Gönder Video Yazarlar Künye İletişim

Paylaş

NSosyal

11. Türk Tıp Dünyası Kurultayı: Sağlıkta “Üreten Sağlık” dönemine geçiş

11. Türk Tıp Dünyası Kurultayı, 24-26 Kasım 2025 tarihlerinde Ankara’da gerçekleştirilecek. “Üreten Sağlık” temasıyla düzenlenen etkinlikte Nobel ödüllü bilim insanlarının yanı sıra uluslararası sağlık otoriteleri, akademi ve sektör temsilcileri bir araya geliyor. Kurultay boyunca sağlık teknolojileri, yerli üretim, yapay zekâ, biyoteknoloji ve proje çağrıları gündemde olacak.

Nizamettin Bilici Nizamettin Bilici EDİTÖR Giriş: 24.11.2025 - 00:58 Güncelleme: 24.11.2025 - 00:58
11. Türk Tıp Dünyası Kurultayı: Sağlıkta “Üreten Sağlık” dönemine geçiş

Cumhurbaşkanlığı himayelerinde Sağlık Bakanlığı ve Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı (TÜSEB) tarafından düzenlenen 11. Türk Tıp Dünyası Kurultayı, yarın Ankara’da başlıyor.
Etkinlik, yalnızca bilimsel bir konferans değil aynı zamanda sağlık endüstrisi, araştırma-geliştirme ve yatırım ekosisteminin buluştuğu stratejik bir platform olarak değerlendiriliyor.

Kurultaya Nobel ödüllü Prof. Dr. Aziz Sancar başta olmak üzere yurt dışından 40 Türk bilim insanı, Dünya Sağlık Örgütü Avrupa Bölge Direktörü Dr. Hans Kluge, yaklaşık 20 ülkenin sağlık bakanları, üst düzey yöneticiler, akademisyenler, sağlık sektörü profesyonelleri ve girişimcilerden oluşan yaklaşık 3 bin kişi katılacak.


BİLİMSEL OTURUMLAR VE GELECEK STRATEJİLERİ

Kurultayın ilk günü olan 24 Kasım Pazartesi, TÜSEB bünyesindeki 9 enstitünün öncülüğünde 38 bilimsel oturum yapılacak.
Oturumlarda;
• Aşı ve biyoteknoloji süreçleri
• Kanser araştırmaları
• Sağlıkta yapay zekâ, büyük veri ve akıllı karar destek sistemleri
• Kişiselleştirilmiş tıp yaklaşımları
• Halk sağlığı politikaları
• Geleneksel ve tamamlayıcı tıp
• Akreditasyon ve kalite yönetimi
• Tıbbi cihaz ve ilaçta yerlileşme
• Klinik araştırmaların geliştirilmesi

gibi kritik başlıklar değerlendirilecek.
Bu oturumların çıktıları, Türkiye’nin sağlık vizyonunu şekillendirecek raporlara dönüştürülecek.


“ÜRETEN SAĞLIK” İŞ FORUMU İLK KEZ DÜZENLENİYOR

Kurultay kapsamında bu yıl ilk kez düzenlenecek olan Üreten Sağlık İş Forumu, ilaç, aşı ve tıbbi cihaz sektörlerini bir araya getirecek.
Forumda “Fikirden ürüne giden yol” ele alınacak;
• Yerli üretim ve yerlileştirme stratejileri
• Yatırım fırsatları
• Kamu-sanayi-akademi iş birlikleri
• Ticarileşme modelleri

üzerinde durulacak.


TÜSEB 2026 PROJE ÇAĞRILARI İLK KEZ DUYURULACAK

Kurultay boyunca genç araştırmacılar ve sağlık profesyonelleri için kritik öneme sahip olan TÜSEB 2026 proje çağrıları ilk kez açıklanacak.
Ayrıca TÜSKA tarafından iki gün sürecek akreditasyon bilgilendirme eğitimi düzenlenecek.


26 KASIM’DA ÖDÜL TÖRENİ

Etkinliğin üçüncü günü olan 26 Kasım Çarşamba günü Beştepe Millet ve Kongre Kültür Merkezi’nde 2025 TÜSEB Ödül Töreni gerçekleştirilecek.
Törende;
TÜSEB Aziz Sancar Bilim Ödülü
Hizmet ve Teşvik Ödülleri
Ordinaryüs Prof. Dr. M. Gazi Yaşargil Özel Ödülü
TÜSEB Sağlık Teknolojileri Prestij Ödülü
TÜSEB İnovatif Sağlık Ekibi Ödülü

sahiplerine takdim edilecek.

 

Kurultayın amacı nedir?
Türkiye’nin sağlıkta üretim ve teknoloji odaklı yeni vizyonunu güçlendirmek, bilim ve sanayi iş birliklerini artırmak.

Kimler katılacak?
Bilim insanları, DSÖ temsilcileri, sağlık bakanları, akademisyenler, sanayi temsilcileri, araştırmacılar ve girişimciler.

Hangi konular öne çıkacak?
Aşı üretimi, biyoteknoloji, yapay zekâ, gen ve hücre tedavileri, yerli tıbbi cihaz, obezite ve diyabetle mücadele, klinik araştırmalar, sağlık ekonomisi.

İş Forumu neden önemli?
Sağlık endüstrisinde inovasyon, yerli üretim ve yatırım bağlantılarının kurulduğu bir platform niteliği taşıyor.

Ödül töreninin önemi nedir?
Türkiye’nin bilim insanlarını destekleyen ve araştırma ekosistemini güçlendiren prestijli bir organizasyon.

BİR CEVAP YAZ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorumlar (0 Yorum)
Yorum Sıralaması:



Anasayfa Kategoriler YOUTUBE
ÜYE VE KÖŞE YAZARI GİRİŞİ
GİRİŞ BAŞARILI YÖNLENDİRİLİYOR
GİRİŞ BAŞARISIZ !