Bugün Hava Nasıl Olacak? 25 Haziran Perşembe İstanbul, Ankar...
Bugün Hava Nasıl Olacak? 25 Ha...
23:30Bursa’da Özel Gereksinimli Bireyler İçin Afet Yönetim Modeli...
Bursa’da Özel Gereksinimli Bir...
22:37Bursa Kültür Yolu Festivali 27 Haziran’da Başlıyor: Konserle...
Bursa Kültür Yolu Festivali 27...
22:20Bakan Şimşek’ten Londra’da İklim Finansmanı Çağrısı: 2,5 Tri...
Bakan Şimşek’ten Londra’da İkl...
Birleşmiş Milletler tarafından 1987 yılında ilan edilen 26 Haziran Uluslararası Uyuşturucu Kullanımı ve Kaçakçılığı ile Mücadele Günü, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de çeşitli etkinliklerle kutlanıyor.
Sümeyye Bilici
EDİTÖR
Giriş: 27.06.2025 - 23:59
Güncelleme: 27.06.2025 - 23:59
Uyuşturucu kullanımı yalnızca bireyin sağlığını değil; ailesini, çevresini ve tüm toplumu derinden etkileyen, sosyal, hukuki ve ekonomik sonuçlar doğuran ciddi bir halk sağlığı sorunu olarak öne çıkıyor. Türkiye, bu tehdide karşı çok yönlü ve kararlı bir mücadele yürütüyor.
2014 yılında başlatılan çalışmalarla, 2015 Uyuşturucuyla Mücadele Acil Eylem Planı ve ardından gelen 2016–2018 Ulusal Eylem Planı, ülke genelinde yaygın ve etkili uygulamalarla hayata geçirildi. 2018 yılında ise 2018–2023 Ulusal Strateji Belgesi yürürlüğe girdi.
Bu planlar kapsamında dört ana başlıkta çalışmalar yürütülüyor:
Narkotim ekipleri 81 ilde aktif görevde.
Metruk binalar kontrol altına alındı.
Sınır kapılarında teknik altyapılar güçlendirildi.
Uyuşturucuya ilişkin cezalar artırıldı, yasal düzenlemeler yapıldı.
Türkiye Bağımlılıkla Mücadele Eğitim Programı (TBM) ile öğrencilere ve rehber öğretmenlere eğitimler verildi.
ALO 191 Danışma Hattı 7/24 hizmet veriyor ve şimdiye dek 156 binden fazla çağrı aldı.
Yeşilay Danışmanlık Merkezleri (YEDAM) 7 farklı ilde hizmet sunuyor.
Tedavi merkezi sayısı 104'e, yatak kapasitesi 1062'ye çıkarıldı.
Aile hekimleri ve acil sağlık çalışanlarına bağımlılık eğitimi verildi.
“BAHAR” modeliyle tedavi sonrası sosyal uyum destekleniyor.
Naltrexon çipi gibi tedavi yöntemleri artık geri ödeme kapsamında.
Medya ile işbirlikleri kuruldu, sağlık muhabirlerine yönelik eğitimler düzenlendi.
İletişim Bilim Kurulu oluşturuldu.
Toplumda farkındalık için kampanyalar düzenleniyor.
2023 yılı itibarıyla Türkiye’nin yürüttüğü stratejik mücadele, arzın azaltılmasından tedavi sonrası topluma kazandırmaya kadar geniş bir çerçevede sürdürülüyor. Gençlere yönelik eğitimler, bağımlılıkla mücadelede en etkili araç olarak öne çıkarken, kamu kurumları, sivil toplum ve sağlık sektörü arasında güçlü bir iş birliği oluşturulmuş durumda.
Sağlıklı bir toplum için uyuşturucuyla mücadelenin yalnızca kurumların değil, her bireyin sorumluluğu olduğunun altı çiziliyor. Aileler, öğretmenler, sağlık çalışanları ve medyanın bu süreçte oynadığı rol büyük önem taşıyor.
BİR CEVAP YAZ
E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir