Bugün Hava Nasıl Olacak? 25 Haziran Perşembe İstanbul, Ankar...
Bugün Hava Nasıl Olacak? 25 Ha...
23:30Bursa’da Özel Gereksinimli Bireyler İçin Afet Yönetim Modeli...
Bursa’da Özel Gereksinimli Bir...
22:37Bursa Kültür Yolu Festivali 27 Haziran’da Başlıyor: Konserle...
Bursa Kültür Yolu Festivali 27...
22:20Bakan Şimşek’ten Londra’da İklim Finansmanı Çağrısı: 2,5 Tri...
Bakan Şimşek’ten Londra’da İkl...
Hatay'da özel sağlık raporları artık ücretli olarak verilecek. Sağlık Bakanlığı’nın Aile Hekimliği uygulamasında yaptığı yeni düzenleme kapsamında, Aile Sağlığı Merkezleri (ASM) tarafından verilen bazı özel amaçlı sağlık raporları için vatandaşlardan 250 TL ücret alınacak.
Sümeyye Bilici
EDİTÖR
Giriş: 30.06.2025 - 16:15
Güncelleme: 30.06.2025 - 16:15
Hatay'da özel sağlık raporları artık ücretli olarak verilecek. Sağlık Bakanlığı’nın Aile Hekimliği uygulamasında yaptığı yeni düzenleme kapsamında, Aile Sağlığı Merkezleri (ASM) tarafından verilen bazı özel amaçlı sağlık raporları için vatandaşlardan 250 TL ücret alınacak.
Yeni uygulama Türkiye genelinde olduğu gibi Hatay’da da hayata geçti. Artık vatandaşlar, sporcu lisansı, sürücü belgesi, genel tıbbi değerlendirme, işe giriş, hac ve umre için gerekli raporlar, yivsiz av tüfeği ruhsatı ve akli meleke raporları gibi özel sağlık raporlarını almak için 250 TL ödeme yapmak zorunda.
Rapor başvurusunda bulunacak kişilerin öncelikle “işlem kodu” alması gerekiyor. Bu kodlar üç farklı yöntemle temin edilebiliyor:
Online olarak: https://sbos.saglik.gov.tr adresinden e-Devlet ile giriş yaparak,
SMS ile: T.C. kimlik numarası ve rapor türünün kısa adı yazılarak 2023’e SMS göndererek,
Doğrudan başvuru: Aile hekiminize fiziki olarak müracaat ederek.
Muayene sonrası düzenlenen e-Raporlar, ödeme işlemi tamamlandıktan sonra e-Nabız ve e-Devlet sistemleri üzerinden erişime açılıyor.
Yeni düzenleme, sağlık çalışanları tarafından eleştiriliyor. Birinci Basamak Sağlık Çalışanları Sendikası 1 Nolu Şube Başkanı Dr. Ahmet Tapduk Mehlepçi, sistemin hem aile hekimlerine ek yük getirdiğini hem de hasta-hekim ilişkisini olumsuz etkilediğini ifade etti.
Dr. Mehlepçi, şu değerlendirmede bulundu:
“Evlilik, askerlik ve hastalık gibi raporları zaten düzenliyoruz. Ancak işe giriş, spor lisansı, ehliyet gibi belgeler koruyucu sağlık hizmetleri kapsamına girmiyor. İşlem kodunu alıp parasını yatıran hasta, hekimin yetkisi yoksa başka kuruma sevk edilince sorun çıkıyor. Bu da hem hasta memnuniyetini düşürüyor hem de sağlıkta şiddet riskini artırıyor.”
Sendika yetkilileri, ücretli rapor uygulamasının etik dışı olduğunu savunarak, aile hekimlerinin asıl görevinin koruyucu sağlık hizmetlerini sunmak olduğunu hatırlattı.
BİR CEVAP YAZ
E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir