Bugün Hava Nasıl Olacak? 25 Haziran Perşembe İstanbul, Ankar...
Bugün Hava Nasıl Olacak? 25 Ha...
23:30Bursa’da Özel Gereksinimli Bireyler İçin Afet Yönetim Modeli...
Bursa’da Özel Gereksinimli Bir...
22:37Bursa Kültür Yolu Festivali 27 Haziran’da Başlıyor: Konserle...
Bursa Kültür Yolu Festivali 27...
22:20Bakan Şimşek’ten Londra’da İklim Finansmanı Çağrısı: 2,5 Tri...
Bakan Şimşek’ten Londra’da İkl...
Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, sigara kullanımında artış olduğunu belirterek bu konuda yeni ve kapsamlı bir çalışma başlatacaklarını açıkladı. “Sigarayla ilgili yeniden etkin ve çok kapsamlı bir çalışma yapmamız gerekiyor” diyen Bakan, özellikle gençler ve kadınlar arasında sigara kullanım oranlarının yükseldiğine dikkat çekti.
Sümeyye Bilici
EDİTÖR
Giriş: 19.07.2025 - 13:01
Güncelleme: 19.07.2025 - 13:01
Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, sigara kullanımında artış olduğunu belirterek bu konuda yeni ve kapsamlı bir çalışma başlatacaklarını açıkladı. “Sigarayla ilgili yeniden etkin ve çok kapsamlı bir çalışma yapmamız gerekiyor” diyen Bakan, özellikle gençler ve kadınlar arasında sigara kullanım oranlarının yükseldiğine dikkat çekti.
Manisa'daki ‘Sağlıklı Türkiye Yüzyılı’ programı kapsamında açıklamalarda bulunan Bakan Memişoğlu, Türkiye’nin daha önce sigara ile mücadelede dünya çapında örnek gösterildiğini hatırlattı:
“2009 yılında çıkan Tütünle Mücadele Kanunu ve sonrasında başlatılan kampanyalar sayesinde 2014-2015 yıllarında kullanım oranları ciddi şekilde düşmüştü. Ancak bugün maalesef Türk toplumunun üçte biri sigara kullanıyor. Özellikle gençlerimiz ve kadınlarımız arasında bu oranlar artıyor.”
Bakan, sigara kullanımının bireysel sağlık kadar toplum sağlığını da tehdit ettiğini vurgulayarak, toplumsal destek çağrısı yaptı:
“Vatandaşlarımızdan bu zararlı alışkanlıkla mücadeleye destek vermelerini istiyoruz. Sigarayı bırakmak isteyen herkese destek olmaya hazırız.”
Memişoğlu, sigaranın sağlık üzerindeki yıkıcı etkilerine de dikkat çekti. Türkiye’de her yıl 100 bin kişinin sigaraya bağlı hastalıklar nedeniyle yaşamını yitirdiğini hatırlatan Bakan, dünyada da bu sayının milyonları bulduğunu ifade etti.
“17 milyon insan her yıl dolaşım sistemi hastalıkları nedeniyle hayatını kaybediyor. Sigara, kalp hastalıkları başta olmak üzere çok sayıda ölümcül hastalığın temel nedenlerinden biridir. Bu kötü alışkanlığı bırakmalıyız.”
Sigara dışında toplumun sağlıklı yaşam alışkanlıklarıyla ilgili de veriler paylaşan Memişoğlu, fazla kilo ve obezite sorununa da dikkat çekti:
“Bugüne kadar 10 milyon kişiye boy ve kilo ölçümü yaptık. Bu ölçümlerde toplumumuzun yaklaşık yüzde 70’inin fazla kilolu olduğunu, bu kişilerin de dörtte birinin obez kategorisine girdiğini tespit ettik. Kilo; kalp, eklem ve uyku sağlığını ciddi biçimde etkiliyor.”
Sağlık Bakanı son olarak toplumun tüm kesimlerine çağrıda bulundu:
“Sigara kullanan vatandaşlarımıza sesleniyorum: Bu kötü alışkanlığı birlikte bırakabiliriz. Tütünle mücadele yalnızca sağlıkçıların görevi değil; hepimizin sorumluluğu. Yeni bir ruhla, yeni bir çabayla sigarayla mücadeleyi yeniden başlatmalıyız.”
BİR CEVAP YAZ
E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir