Para Piyasası modülü kapalı
x

Son Dakika Haber Gönder Video Yazarlar Künye İletişim

Paylaş

NSosyal

Sağlık Bakanı Memişoğlu: Sigara ile Mücadelede Yeni ve Kapsamlı Bir Çalışma Yolda

Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, sigara kullanımında artış olduğunu belirterek bu konuda yeni ve kapsamlı bir çalışma başlatacaklarını açıkladı. “Sigarayla ilgili yeniden etkin ve çok kapsamlı bir çalışma yapmamız gerekiyor” diyen Bakan, özellikle gençler ve kadınlar arasında sigara kullanım oranlarının yükseldiğine dikkat çekti.

Sümeyye Bilici Sümeyye Bilici EDİTÖR Giriş: 19.07.2025 - 13:01 Güncelleme: 19.07.2025 - 13:01
Sağlık Bakanı Memişoğlu: Sigara ile Mücadelede Yeni ve Kapsamlı Bir Çalışma Yolda

Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, sigara kullanımında artış olduğunu belirterek bu konuda yeni ve kapsamlı bir çalışma başlatacaklarını açıkladı. “Sigarayla ilgili yeniden etkin ve çok kapsamlı bir çalışma yapmamız gerekiyor” diyen Bakan, özellikle gençler ve kadınlar arasında sigara kullanım oranlarının yükseldiğine dikkat çekti.

“Sigara İçme Oranı Yeniden Yükselişe Geçti”

Manisa'daki ‘Sağlıklı Türkiye Yüzyılı’ programı kapsamında açıklamalarda bulunan Bakan Memişoğlu, Türkiye’nin daha önce sigara ile mücadelede dünya çapında örnek gösterildiğini hatırlattı:

“2009 yılında çıkan Tütünle Mücadele Kanunu ve sonrasında başlatılan kampanyalar sayesinde 2014-2015 yıllarında kullanım oranları ciddi şekilde düşmüştü. Ancak bugün maalesef Türk toplumunun üçte biri sigara kullanıyor. Özellikle gençlerimiz ve kadınlarımız arasında bu oranlar artıyor.”

Bakan, sigara kullanımının bireysel sağlık kadar toplum sağlığını da tehdit ettiğini vurgulayarak, toplumsal destek çağrısı yaptı:

“Vatandaşlarımızdan bu zararlı alışkanlıkla mücadeleye destek vermelerini istiyoruz. Sigarayı bırakmak isteyen herkese destek olmaya hazırız.”

Her Yıl 100 Bin Kişi Sigara Nedeniyle Hayatını Kaybediyor

Memişoğlu, sigaranın sağlık üzerindeki yıkıcı etkilerine de dikkat çekti. Türkiye’de her yıl 100 bin kişinin sigaraya bağlı hastalıklar nedeniyle yaşamını yitirdiğini hatırlatan Bakan, dünyada da bu sayının milyonları bulduğunu ifade etti.

“17 milyon insan her yıl dolaşım sistemi hastalıkları nedeniyle hayatını kaybediyor. Sigara, kalp hastalıkları başta olmak üzere çok sayıda ölümcül hastalığın temel nedenlerinden biridir. Bu kötü alışkanlığı bırakmalıyız.”

Toplumun Yüzde 70’i Fazla Kilolu: Sağlık Yalnızca Hastalıkla Mücadele Değil

Sigara dışında toplumun sağlıklı yaşam alışkanlıklarıyla ilgili de veriler paylaşan Memişoğlu, fazla kilo ve obezite sorununa da dikkat çekti:

“Bugüne kadar 10 milyon kişiye boy ve kilo ölçümü yaptık. Bu ölçümlerde toplumumuzun yaklaşık yüzde 70’inin fazla kilolu olduğunu, bu kişilerin de dörtte birinin obez kategorisine girdiğini tespit ettik. Kilo; kalp, eklem ve uyku sağlığını ciddi biçimde etkiliyor.”

“Yeni Bir Ruhla, Sigara ile Mücadeleyi Yeniden Başlatmalıyız”

Sağlık Bakanı son olarak toplumun tüm kesimlerine çağrıda bulundu:

“Sigara kullanan vatandaşlarımıza sesleniyorum: Bu kötü alışkanlığı birlikte bırakabiliriz. Tütünle mücadele yalnızca sağlıkçıların görevi değil; hepimizin sorumluluğu. Yeni bir ruhla, yeni bir çabayla sigarayla mücadeleyi yeniden başlatmalıyız.”

BİR CEVAP YAZ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorumlar (0 Yorum)
Yorum Sıralaması:



Anasayfa Kategoriler YOUTUBE
ÜYE VE KÖŞE YAZARI GİRİŞİ
GİRİŞ BAŞARILI YÖNLENDİRİLİYOR
GİRİŞ BAŞARISIZ !