Bayraktar Ve Guterres Görüşmesinde Enerji Arz Güvenliği, İkl...
Bayraktar Ve Guterres Görüşmes...
00:46Turizm Sektöründe Yeni Dönem: Bakan Ersoy’dan Kamu-özel Sekt...
Turizm Sektöründe Yeni Dönem:...
00:33Cop31 Antalya 2026 Rehberi: Akreditasyon, Vize, Ulaşım Ve Zi...
Cop31 Antalya 2026 Rehberi: Ak...
00:23Cop31 Antalya İçin Sıfır Atık Zirvesi Rehberi: Atıksız Bir C...
Cop31 Antalya İçin Sıfır Atık...
Bugün liderlik üzerine çok şey konuşuluyor. Daha hızlı olmak, daha görünür olmak, daha güçlü olmak… Oysa 21. yüzyılın ihtiyacı, daha fazlası değil; daha anlamlı olan. Çünkü artık mesele yalnızca başarı değil, etki.
Etki liderliği tam da burada başlıyor. Bir unvanla değil, bir soruyla:
“Ben bu dünyada neyi değiştirebilirim?”
Ama bu soru, bizi önce alışık olmadığımız bir yere götürür: hiçliğe.
Kendi doğrularımızdan, kesinliklerimizden, “ben bilirim” halinden bir adım geri çekilmeye… Çünkü yeni olan, ancak boşlukta doğar. Etki lideri, önce bu boşluğu kabul eder. Bilmediğini kabul eder. Dinlemeyi seçer.
Ve sonra yönünü ötekine çevirir.
Öteki; bizden farklı olan, bizden uzak olan, bazen anlamakta zorlandığımız ama aslında birlikte var olduğumuz her şeydir. Etki liderliği, tam da bu karşılaşmada anlam kazanır. Çünkü etki, tek başına üretilmez. Etki, ilişkiyle doğar.
Bugün karşı karşıya olduğumuz sorunlar – iklim krizi, eşitsizlikler, yalnızlaşma, güvensizlik – bireysel çözümlerle aşılabilecek sorunlar değil. Bu yüzden yeni bir liderlik anlayışına ihtiyacımız var:
Birlikte düşünen, birlikte karar alan ve birlikte üreten bir liderlik.
Ben bu yaklaşımı dinamik yönetişim (sosyokrasi) ile tanıdım. İnsanların sadece dinleyen değil, karar alan olduğu; sadece katılan değil, sahiplenen olduğu bir yapı. Ve sonra şunu gördüm:
İnsanlara ne yapacaklarını söylemek zorunda değilsiniz.
Onlara alan açmanız yeterli.
Etki liderliği, önde yürümek değil;
alan açmak, bağ kurmak ve birlikte kurmaktır.
Bugün en büyük eksikliğimiz yetenek değil, bağ kurma kapasitemiz.
En büyük problemimiz bilgi değil, birlikte hareket edememek.
Ve belki de en kritik soru şu:
İzleyenlerden mi olacağız, yoksa kuranlardan mı?
Çünkü dünya, daha fazla konuşana değil,
daha fazla etki üretene ihtiyaç duyuyor.
Bu yüzden impacte olarak bir davetimiz var.
Etki liderliğini sadece konuşmak değil, birlikte deneyimlemek isteyenler için…
Etki Liderliği Okulu 19 Mayıs’ta başlıyor.
Eğer sen de kendi etki alanını kurmak, bir topluluğun parçası olmak ve somut bir proje geliştirmek istiyorsan, kayıt ol ve bu yolculuğa katıl.
13.06.2026 - 20:21
03.05.2026 - 21:52
14.04.2026 - 22:46
BİR CEVAP YAZ
E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir