14 Haziran Deprem ve Afet Günlüğü: Nurdağı’nda 4.6’lık Depre...
14 Haziran Deprem ve Afet Günl...
00:01Meteoroloji Uyardı: Pazar Günü Çok Sayıda Bölgede Sağanak Et...
Meteoroloji Uyardı: Pazar Günü...
20:16Orman Yangınlarıyla Mücadelede Yeni Dönem: 28 Uçak, 119 Heli...
Orman Yangınlarıyla Mücadelede...
20:07Ankara’da Sağanak Sonrası Zor Anlar: Araçlar Yolda Kaldı, Ev...
Ankara’da Sağanak Sonrası Zor...
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Bakü’de Azerbaycan Enerji Bakanı Parviz Şahbazov ile binalarda enerji verimliliği alanında teknik iş birliği mutabakatı imzaladı. Anlaşma kapsamında yenilenebilir enerji ve enerji performansı alanlarında ortak çalışmalar yürütülecek.
Nizamettin Bilici
EDİTÖR
Giriş: 19.05.2026 - 01:27
Güncelleme: 19.05.2026 - 01:27
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de Azerbaycan Enerji Bakanı Parviz Şahbazov ile “Binalarda Enerji Verimliliği Teknik İş Birliğine İlişkin Mutabakat Zaptı” imzaladı.
Türkiye ile Azerbaycan arasındaki enerji ve sürdürülebilir şehircilik iş birliğini güçlendirmeyi hedefleyen anlaşma kapsamında enerji performansı, yenilenebilir enerji kullanımı ve teknik bilgi paylaşımı alanlarında ortak çalışmalar yürütülecek.
Bakan Murat Kurum, görüşmeye ilişkin açıklamayı sosyal medya hesabından yaptı.
Bakü’de Azerbaycan Enerji Bakanı Parviz Şahbazov ile bir araya geldiklerini belirten Kurum, imzalanan mutabakat zaptının iki ülke arasındaki teknik iş birliğini daha güçlü ve kurumsal bir zemine taşıyacağını ifade etti.
Kurum açıklamasında şu değerlendirmelerde bulundu:
“Bakanlıklarımız arasındaki iş birliğini kurumsal bir zemine taşıyacak olan anlaşma ile hem binalarda enerji performansına ilişkin tecrübe paylaşımında bulunacak hem de yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımına yönelik ortak adımlar atacağız.”
İmzalanan anlaşmanın özellikle:
gibi başlıklarda iki ülke arasında yeni projelerin önünü açması bekleniyor.
Uzmanlara göre enerji verimliliği uygulamaları, hem karbon salımının azaltılması hem de şehirlerin iklim krizine karşı daha dirençli hale getirilmesi açısından kritik önem taşıyor.
Türkiye ile Azerbaycan son yıllarda enerji, ulaştırma, şehircilik ve altyapı alanlarında yürüttüğü ortak projelerle dikkat çekiyor.
Bakü’de imzalanan yeni mutabakatın da özellikle sürdürülebilir şehircilik ve yeşil dönüşüm süreçlerinde iki ülke arasındaki koordinasyonu artırması hedefleniyor.
Bakan Murat Kurum açıklamasının sonunda, “Dost ve kardeş Azerbaycan ile ülkemize hayırlı olsun” ifadelerini kullandı.
BİR CEVAP YAZ
E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir