Para Piyasası modülü kapalı
x

Son Dakika Haber Gönder Video Yazarlar Künye İletişim

Paylaş

NSosyal

2025’te 517 Milyon Fidan ve Tohum Toprakla Buluştu: Yeşil Vatan Hedefinde Yeni Rekor

Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, 2025’te 517 milyon fidan ve tohumun toprakla buluşturulduğunu açıkladı. 11 Kasım Milli Ağaçlandırma Günü’nde 14,9 milyon fidan dikilerek rekor kırıldı.

Nizamettin Bilici Nizamettin Bilici EDİTÖR Giriş: 05.01.2026 - 09:44 Güncelleme: 05.01.2026 - 09:44
2025’te 517 Milyon Fidan ve Tohum Toprakla Buluştu: Yeşil Vatan Hedefinde Yeni Rekor

Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, 2025 yılının ağaçlandırma faaliyetleri açısından yoğun geçtiğini belirterek, yıl boyunca 517 milyon fidan ve tohumun ülkenin bereketli topraklarıyla buluşturulduğunu açıkladı. Yumaklı, Recep Tayyip Erdoğan tarafından açıklanan 600 milyon fidan ve tohum hedefi doğrultusunda çalışmaların kararlılıkla sürdüğünü vurguladı.

Orman Varlığında Güçlü Artış

Bakan Yumaklı, Orman Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen 2025 yılı ağaçlandırma çalışmalarını değerlendirirken, orman alanlarını artırma ve mevcut ormanları daha verimli hale getirme hedefinin sürdüğünü ifade etti. Ağaçlandırma ve erozyonla mücadele faaliyetleri sayesinde Türkiye’nin, dünyada en fazla ağaçlandırma yapan ilk üç ülke arasında yer aldığını belirten Yumaklı, ülke yüzölçümünün yaklaşık yüzde 30’unun, yani 23,4 milyon hektarın, ormanlarla kaplı olduğunu kaydetti.

Yeşil Vatan Seferberliği 1 Yıl Sürecek

Cumhurbaşkanlığı talimatlarıyla başlatılan Yeşil Vatan Seferberliği kapsamında 2025 yılı boyunca yoğun bir dikim programı yürütüldüğünü aktaran Yumaklı, 2024’te 500 milyon olan dikim sayısının 2025’te 517 milyona ulaştığını söyledi.

2019’dan bu yana kutlanan 11 Kasım Milli Ağaçlandırma Günü kapsamında 2025 yılında 1 milyon 280 bin 491 vatandaşın katılımıyla 14 milyon 914 bin fidan toprakla buluşturularak yeni bir rekora imza atıldığını belirten Yumaklı, bu yılki kampanyanın diğerlerinden farklı olarak bir yıl boyunca süreceğini ifade etti. 11 Kasım 2025’te başlayan çalışmaların 2026 Kasım ayına kadar devam edeceğini, bu süreçte çeşitli kurum ve kuruluşlarla ortak etkinlikler düzenleneceğini bildirdi.

Yanan Alanlar Yeniden Ağaçlandırılıyor

İklim krizinin etkisiyle dünya genelinde orman yangınlarının arttığını hatırlatan Bakan Yumaklı, Türkiye’de de yangınlara karşı tüm önlemlerin alındığını vurguladı. Yangın sonrası alanların imara açıldığı yönündeki iddialara dikkat çeken Yumaklı, Anayasa’nın 169. maddesinin açık hükmüne işaret ederek, yanan orman alanlarının bir sonraki yıl yeniden ağaçlandırıldığını belirtti.

Ormanların yalnızca yeşil alan değil, vatanın ayrılmaz bir parçası olduğunu vurgulayan Yumaklı, teknolojik imkânlarla güçlenen çalışmalarla yeşil vatanı koruma kararlılığının sürdürüleceğini ifade etti.

BİR CEVAP YAZ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorumlar (0 Yorum)
Yorum Sıralaması:



Anasayfa Kategoriler YOUTUBE
ÜYE VE KÖŞE YAZARI GİRİŞİ
GİRİŞ BAŞARILI YÖNLENDİRİLİYOR
GİRİŞ BAŞARISIZ !