Para Piyasası modülü kapalı
x

Son Dakika Haber Gönder Video Yazarlar Künye İletişim

Paylaş

NSosyal

Yumaklı: “Sıfır Atık Vizyonunu Tüm Politikalarımızın Merkezine Yerleştirdik”

Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, Türkiye’nin 2053 Net Sıfır Emisyon hedefine ulaşmasında tarım, orman ve su politikalarının kilit rol oynadığını vurguladı.

Sümeyye Bilici Sümeyye Bilici EDİTÖR Giriş: 19.10.2025 - 20:07 Güncelleme: 19.10.2025 - 20:07
Yumaklı: “Sıfır Atık Vizyonunu Tüm Politikalarımızın Merkezine Yerleştirdik”

Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, Türkiye’nin 2053 Net Sıfır Emisyon hedefi doğrultusunda çevreyle birlikte üretim anlayışının da dönüştüğünü belirterek, bu süreçte tarım, orman ve su yönetimi politikalarının stratejik önem taşıdığını vurguladı.

Sıfır Atık Vakfı tarafından; Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, Tarım ve Orman Bakanlığı, BM Çevre Programı (UNEP) ve BM İnsan Yerleşimleri Programı (UN-Habitat) iş birliğiyle düzenlenen Uluslararası Sıfır Atık Forumu, dünyanın dört bir yanından üst düzey temsilcileri, akademisyenleri, yerel yöneticileri ve sivil toplum kuruluşlarını bir araya getirdi.

Bu yıl “Sıfır Atık Hareketi: İnsan, Mekan, Dönüşüm” temasıyla gerçekleştirilen forumun “Bakanlar Oturumu”nda konuşan Bakan Yumaklı, sıfır atık anlayışının yalnızca bir atık yönetim modeli olmadığını, aynı zamanda suyun, toprağın ve ormanların korunmasına dayalı sürdürülebilir bir yaşam biçimini temsil ettiğini ifade etti.

Yumaklı, “2025–2035 Ulusal Atık Yönetimi Stratejisi ve Planı” kapsamında çevre dostu uygulamaların yaygınlaştırıldığını belirterek, şunları söyledi:

“Organik atıkları kompost ve biyogaz tesislerinde değerlendiriyoruz. Arıtılmış suları yeniden kullanıyor, modern sulama sistemlerini yaygınlaştırıyoruz. Gıda israfını önlüyor, tarımsal ambalaj atıklarını kaynağında topluyoruz. Bu uygulamalar kaynak verimliliğini artırırken karbon salımını da azaltıyor.”

“Türkiye Her Yıl Milyonlarca Fidan Dikiyor”

Yumaklı, ormanların sıfır atık felsefesinin doğal bir parçası olduğunu vurgulayarak, biyokütle potansiyelinin çevreyle uyumlu biçimde değerlendirildiğini söyledi. Türkiye’nin her yıl milyonlarca fidan dikerek orman varlığını büyüttüğünü belirten Bakan, “Karbon stoklarımız ve biyolojik çeşitliliğimiz her geçen yıl artıyor. Akıllı tarım ve mera yönetimiyle toprak karbonunu koruyoruz.” dedi.

Nitrat kirliliğine karşı yeni düzenlemelerle su kaynaklarının korunduğunu belirten Yumaklı, 4.869 izleme istasyonunda su kalitesinin düzenli olarak takip edildiğini de açıkladı.

“Gıda Atıklarını Hasattan Başlayarak Ele Alıyoruz”

Bakan Yumaklı, gıda israfıyla mücadeleye de değinerek, “Gıda atık ve israfını hasattan sofraya kadar bütüncül bir yaklaşımla ele alıyoruz. Bu çalışmalar yalnızca bugünün değil, geleceğin çevre bilincini de şekillendirecek.” ifadelerini kullandı.

Kurakçıl peyzaj uygulamalarıyla kentlerde %80’e varan su tasarrufu sağlanacağını belirten Yumaklı, çevreyi korumanın yalnızca doğayı değil, insan yaşamını da korumak anlamına geldiğini dile getirdi.

“Türkiye olarak sıfır atık vizyonunu sadece çevre politikalarımızın değil, tarım, orman, su ve gıda politikalarımızın merkezine yerleştirdik.”

Bakan Yumaklı, gıda güvenliği, dijitalleşme ve küçük üreticilerin desteklenmesinin sürdürülebilir üretim vizyonunun temelini oluşturduğunu belirterek konuşmasını tamamladı.

BİR CEVAP YAZ

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorumlar (0 Yorum)
Yorum Sıralaması:



Anasayfa Kategoriler YOUTUBE
ÜYE VE KÖŞE YAZARI GİRİŞİ
GİRİŞ BAŞARILI YÖNLENDİRİLİYOR
GİRİŞ BAŞARISIZ !